HIIT:

Hoge intensiteit interval training of sprint interval training is een training strategie oftewel 'methodiek' die bedoeld is om prestaties te verbeteren, met relatief korte trainingen. HIIT is een vorm van cardiovasculaire training, die bevorderlijk is voor het verbranden van vet in een korte intensievetraining. High Intensity Interval Training verhoogt het metabolisme, stimuleert de groeihormoon productie en het vergroot de explosieve kracht. Uiteraard wordt het cardiovasculaire uithoudingsvermogen verbeterd. Onderzoek toont aan dat HIIT tot 50% effectiever is in het verbranden van vetweefsel dan een lage intensiteit training.



KICK FUN:

Dit is een groepsles waarbij gebruik wordt gemaakt van een kick-bag. Op de kick-bag worden verschillende boks- en traptechnieken aangeleerd op muziek. Na een warming up vinden er in de les opeenvolgende combinaties van stoot- trap- en elleboogcombinaties plaats uit karate, taekwondo, boksen, kickboksen etc. Als laatst volgt er een cooling down om de les weer relaxed te verlaten.



X-CORE:

Bij deze les maak je gebruik van de X-co trainer, een aluminium buis gevuld met grit. Tijdens deze les doe je talloze dynamische oefeningen met deze buis, waardoor het grit in deze buis in beweging wordt gebracht. Dit is een ideale manier om de core (buik), korset van de rug en heupspieren te trainen. Ook is xco een goede training voor het bindweefsel en worden er een hoog aantal calorieën verbrand. Geschikt voor zowel mannen als vrouwen, jong en oud!



B.B.B:

Staat voor buik, billen en benen. In deze les staan de genoemde drie spiergroepen centraal. Tijdens de les kan er gebruik worden gemaakt van gewichten of bijvoorbeeld dynabands. Deze lessen hebben de nadruk op spierversteviging, figuurcorrectie en conditie. Voor een ieder makkelijk te volgen,lekker bewegen en veel oefeningen. Geschikt voor zowel mannen als vrouwen, jong en oud.



STREETDANCE:

Leer de coolste en nieuwste dansmoves, en word tegelijkertijd fit! Je leert dat het er bij Streetdance om gaat je lichaam flexibel te houden. Samen met een warming up en een colling down geeft deze les je een complete bodyworkout. In korte tijd zal je dansen als een prof en over een goede conditie beschikken! Geschikt voor jong en oud!



PUMP:

Is een barbell les die je hele lichaam versterkt. Deze 60 minuten durende workout daagt al je belangrijke spiergroepen uit met behulp van de beste krachtoefeningen, zoals squats, presses, lifts en curls. Fantastische muziek, en jouw eigen gewichtkeuze inspireren je om de resultaten te behalen waar je naar streeft- en snel! Pump is ontwikkeld om je kracht en uithoudingsvermogen in de grote spiergroepen te verbeteren en daarbij zoveel mogelijk calorieën te verbranden om een maximaal effect te behalen.



YOGA:

Is gebaseerd op verschillende traditionele lichaamshoudingen, adem- en ontspanningstechnieken hierdoor ontstaat een natuurlijke balans tussen spanning en ontspanning. De eindontspanning (meditatie) is een belangrijke afronding om de eenheid van het lichaam en de geest te ervaren. Yoga is de sleutel tot lichamelijke gezondheid, emotionele stabiliteit en geestelijke helderheid. Een goede les voor zowel gevorderden als beginners.



ZUMBA:

Is een les voor iedereen! Elke Zumba klas is gemaakt om je te laten dansen en zweten. Bij Zumba wordt de 'work' uit de workout gehaald door de lage en hoge intense bewegingen in een intervaltraining om te zetten in een calorieverbrandend dans fitness feestje. Als de latin muziek klinkt, snap je waarom Zumba zo leuk is! Exercise in disquise, trainen zonder dat je het door hebt! Super effectief? Check! Super leuk? Check! Zumba is een total workout waar in allerlei fitness elementen worden gecombineerd met fitness cardio, spierversteviging, balans en flexibiliteit. Van Zumba krijg je een boost van energie elke keer als je de les verlaat. Kom een keer meedoen en ervaar het zelf!



TOTAL BODY WORKOUT:

Tijdens deze actieve les van een uur wordt er niet alleen gewerkt aan spierkracht maar ook aan conditie. Met behulp van bijvoorbeeld gewichten, dynabands of een step worden er oefeningen gedaan waarbij de nadruk ligt op spierverteviging en figuurcorrectie. Een leuke les die elke week verschillend is. Effectief en fun tegelijkertijd.



PILATES:

Pilates helpt je om zowel geestelijk als lichamelijk beter in balans te raken. Pilates legt de nadruk op een correcte ademhaling en juiste uitlijning van de rug en het bekken. Tijdens de oefeningen moet je je goed concentreren op je bewegingen en ademhaling. Zo word je bewust van je lichaam en leer je hele vloeiende en gecontroleerde bewegingen te maken. Je zult merken dat dit erg ontspannend werkt. Pilates helpt om lange spieren te kweken. Pilates zorgt ervoor dat de spieren flexibel blijven en daardoor minder snel geblesseerd zullen raken. Ook helpt Pilates om de rug- en buikspieren te verstevigen. 



LOW IMPACT:

Een uur bewegen waarbij de intensiteit varieert. Na een warming up worden er oefeningen gedaan waarbij de hartslag omhoog gaat, en de intensiteit groter is. Na een kort stretchmoment wordt er bewust gewerkt aan de verschillende spiergroepen. Armen, benen, buik en billen. De oefeningen die gedaan worden zorgen voor meer stevigheid en kracht. De les wordt afgerond met een cooling down waarbij het lichaam en de spieren tot rust komen. 



NOBLE ART OF SELF-DEFENCE:

Een groepsles waarin boksen centraal staat. Boksen is een tactische vechtsport waarbij de coördinatie van voeten, ogen en handen, en conditie centraal staat. In de les wordt er gewerkt aan kracht, snelheid, concentratie, uithoudingsvermogen en bepaalde bokstechnieken (denk aan voetenwerk of een juiste bokshouding)